Jumaat, 21 November 2008

ADIK-ADIK PEREMPUAN IBU


SITI NORHAYATI BINTI MD YUNOS @ DARA

MUHAMMAD SYAHHAFIZUAN BIN MOHD HAFIZ
SITI NORNATASHA BINTI MOHD HAFIZ


SITI NORAINI BINTI MD YUNOS @ AIN WITH HUSBAND, RIDUAN.


AIMAN HANAFI BIN RIDUAN @ AIMANGKI
ingat lagi iklan si Aiman Hanafi yang minta bapanye Aflin Sauki belikan hadiah. harap2 dia akan jadi anak yang seperti itu.


Dari 7 orang adik perempuan yang aku ade hanya mereka berdua yang rapat dengan aku. semuanye bermula apabila berlaku krisis identiti semasa aku nak nikah pada 6 SEP 2003 dulu. susah aku nak terangkan apa yang berlaku pada masa itu. sampai sekarang pun aku tak berapa faham apa pegangan emak dan abah. aku selalu berdoa hati mereka akan terbuka memahami perasaan anak2nye ini. semua yang berlaku pasti ade sebabnyer.
begitu juga 2 orang adikku ini. setelah kami berumahtangga kami telah diketepikan seolah-olah kami tak pernah wujud dalam keluarga mereka. bila aku merindui mereka aku selalu terfikir adakah mereka rasa sama yang aku rasa. walaupun anak wajib bertanggungjawab menjaga hati kedua ibubapa dan aku tahu tak cium bau syurga andai menderhaka. tapi aku tak terlangkah kaki untuk 'pulang' ke rumah.
kini aku sendiri juga adik-adik aku ini telah menjadi ibubapa. kami juga mengalami dan memahami serta dapat menyelami hati naluri keibubapaan masing2. semoga kami semua diberi petunjuk dan hidayah agar terus mengumpul bekalan untuk ke akhirat kelak Amin......

Tiada ulasan: