Isnin, 13 April 2009

HARI INI AKU KEMBALI..

Perasan tak korang, dalam seminggu ni aku tak aktif blogging..
sepanjang minggu lepas aku dan Syahir diserang lelah..
seminggu kami 'tumbang' kat rumah..
Syahir paling teruk ler..
pagi2 lagi aku dah antar dia kat rumah pengasuh
tak larat nak melayan sikecik tu..
sementelah aku sendiri pun tak larat nak bawa badan..
mujur Sabtu dan Ahad jiran aku tolong jagakan syahir..
kalau ikutkan badan yang tak tentu rasa ni..
nak aje aku sambung cuti..
cuma aku malas nak makan ubat lagi..
seminggu telan pil sampai tekak pun dah rasa pahit..
anyway..
aku kena gagahkan badan juga..
takkan nak melepek je kan..
rindu lak kat pc aku nie..

jom kita isi jiwa kita pagi ni..
dah ramai yang tahu pesanan Nabi Muhammad ini..
just sebagai ingatan semula andai terlupa..
esspecially aku ler tu..

lima perkara yang kita semua mahukannya
dan berusaha untuk dapatkannya..
  • wajah yang cantik
  • duit yang banyak
  • kesihatan yang baik
  • anak2 yang cerdik dan berjaya
  • tidur nyenyak tanpa gangguan
untuk mendapatkannya, hanya 15 minit sahaja 5 kali sehari.

sabda Rasullah

"barangsiapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya..
dan sesiapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat..
barangsiapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan..
dan sesiapa yang meninggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yang yang bermanfaat..
dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak..
sampaikanlah daripada Nabi Muhammad saw itu walaupun satu ayat.."

thanks zana..
atas ingatan tulus ikhlas nie...

6 ulasan:

Carol-fcp berkata...

waaaa..i miss ur entry la sis
bila login je blogger ni jenguk blog sis..
sejak akhir2 ni ramai org xpost entry bru..

s@yangh@sni berkata...

mungkin ketandusan idea kot..
akak ni pun dah tahu nak post apa..
mujur kawan akak anta email...

Carol-fcp berkata...

2 la...nk ada blog ni bkn senang kn sis?
dia kne slalu update,
haha...kalo x,cm ne la carol nk tau perkembangan sis

s@yangh@sni berkata...

thanks carol..
ko memang 'adik' akak yang bagus..

Carol-fcp berkata...

hehe...meceh sis...
teringin plak nk jumpe sis..
mesti fun kalo sis blanje mkn
haha =P

s@yangh@sni berkata...

dah nama pun belanja
memang ko sorang jer yang rasa bestnyer...
akak belanja ko makan aiskrim k..