Jumaat, 8 Mei 2009

KENAPA AKU TAKUT 'TUT'..

dulu sebenarnyer AKU ni pemberani yang amat..
sejak kecik2 lagi aku suka tengok movie seram..
baca novel seram bukan novel biru2 yer..
dengar cerita seram sampaikan aku bercita-cita..
nak tengok macam mana rupa makhluk tu..
cun ker, kiut ker, ade taring ker, ada tanduk ker..
betul ker mende-alah tu cekik orang ker, hisap darah ker..
iyalah dah selalu sangat tengok watak bende tu kat tv..
abah pun tabik spring kat keberanian aku yang melampau itu..
hinggakan kalau abah nak memerut tengah malam buta kat kampung..
dia musti ajak aku padahal aku ada 2 orang adik lelaki..
pada abah akulah yang paling layak jadi penemannyer..
dulu jamban rumah arwah atuk tu adalah jarak 20 kaki..
dari dapur rumah, abah memang tak berani gi sorang2..
sebab arwah nenek kata ada "orang" berumahtangga kat situ..
tapi bila aku suluh2 tu tak nampak pun rumah ngan tangga..
pokok durian ada ler, belakang rumah tu dusun buah daa..
apa daa ngan pokok pun mau takut..
patutnyer abah lindungi aku, ini terbalik lak..
tapi tu sume sebelum aku mengalami peristiwa..
yang buat aku jadi seram2 tak menentu..
bila tonton atau dengar cerita bende alah ni..
tahap keseraman yang maksima ini berlaku..
kerana aku dah tengok ngan mata kepala aku sendiri..
bende alah yang dipanggil HANTU
kisah bermula begini..
suatu malam tu aku kena tidur kat sekolah..

ramai gak kawan-kawan setingkatan yang join..
bengkel matematik untuk persediaan..
PMR tahun 1993 selama 3 hari 2 malam..
malam kedua tu kitorang dibenarkan..

untuk buat aktiviti bebas..
so kitorang ngan bebasnyer..
dok berkumpul kat unggun api..
salah sorang tu adalah mamat poojaan hatiku..
malam tu dia baik jer dok rapat2 ngan aku..
sambil senyum2 tu dia kata aku nampak cun arr..
pastu dia kata dia sayang sangat kat aku ini..
kerana rasa sayang dan cinta yang amat..
dia teringin nak cium aku..
aku nie apalagi suka sakan ler..
agak2 dah seinci lagi pipiku ndak diciumnyer..
tiba2 datang melayang2 hantu sekor nie..
sambil ngilai2 nak terkam kitorang..
apalagi mamat tu pun tarik tangan aku..
dia peluk aku dan bawak aku lari..
sempat gak aku toleh belakang tengok rupa hantu..
memang seram beb, ngan rambut panjangnyer..
kuku yang tajam cam pisau, baju panjang koyak-rabak..
tang muka tu jangan cakap ler..
maya karin tu lagi lawa masa jadi 'tut'..
kawan2 aku yang lain pun lari silang pukang..
menyelamatkan diri memasing
dalam pada aku berlari2 nie, tak sedar lak..
kat depan aku ader paya lumpur..
oleh kerana terlalu takut tu..
aku dan poojaan hatiku itu..
jatuh masuk dalam lumpur tu..
ntah nasib malang sapa ntah..
kepala aku pulak terhantuk pada benda keras..
rasa cam nak pecah pun ada..
sambil menggosok2 kepala yang amat sakit itu..
aku buka mata kemudian baru aku perasan rupanyer aku...

JATUH KATIL DAA...


sempat gak nyumpah seranah "setan punyer hantu..

baru aku nak kissing2 ngan my secret admirer..
ngacau lak, sapa ntah suh menjelma sama.."
sejak itu aku memang fobia ler ngan makhluk yang ini.


Heheh..kiranyer hari ni cerita AKU
ala-ala misteri nusantara la pulak..

JANGAN BIARKAN HIDUP ANDA DISELUBUNGI MISTERIIIIIIIII..heeheeeheee



6 ulasan:

Liliyuli berkata...

cis! ingatkan nampak betul²..
tu tandanya jgn mimpi bercium di khalayak ramai...hahaha!!

h a n i e berkata...

eeee..ni mimpi antu ke..mimpi gatal nih..
hahahahahahahaha!!

it's all about glamhijab and shawl berkata...

cait..ingatkan real la tadi..wat saspen jer

sharamli berkata...

tid0 baca d0a x?

s@yangh@sni berkata...

lili,
cis tak sempat kena daa..
hantu dah datang.

naurah,
yang sebenarnyer akak memang betul2 dah tengok hantu. that's why asyik termimpi je.

hanie,
mamat tu yang gatai, asal jumpa dalam mimpi musti nak kiss2 tapi en.hantu tu selalu nyibuk. asyik miss jer..

sha,
masa tu tido niat nak mimpi jumpa mamat tu aje, angau beb..

s@yangh@sni berkata...

aku tau benda wujud dalam berbagai bentuk, kadang2 rupa benda buruk tu pasal ler fobia..
boleh kena kencing manis beb...