Isnin, 1 Jun 2009

yuuuhuuuuuuuuuu..ANYBODY...

MISS ME!!!
Badan masih letih lagi nie..

rasa macam nak aje sambung cuti..

huhuhu..tapi banyak sangat unpaid leave..
tak cukup lak gaji aku hujung bulan nanti..
Syahir pun dah ok dah..

hari nie dia dah duduk semula ngan pengasuh..
so tak yah nak susah hati lagi..

iniler chronology aku balik kampung..
sepanjang 5 hari yang lalu..
Rabu pagi setelah bersiap bagai..
aku dengan riang rianyer bertolak balik..
ke rumah mak angkat aku..

di Parit Khalil, Air Hitam, Johorr..
3 malam aku kat sana..

aku wat projek memBESARkan badan..

semua yang aku teringin nak makan..
ada jer orang yang nak sediakan bahan..

walaupun aku yang kena masak..

tetap seronok dan puas hati..
ini ler antara yang kitorang sediakan..

(tapi gambarkan bawah nie aku google jer)

petang Rabu, aku buat roti jala cicah kari ayam..
sedap betul..
bila air tangan aku ni menjadi..

rasa cam nak berniaga lak..
mana tau kalau laku nanti..
boleh jadi orang kaya nie..



pagi Khamis gi pasar pagi kat Parit Raja, beli pucuk paku perak..
angan2 nak masak lemak cili api..

sebelum tu aku singgah rumah akak ipar aku..

kat Parit Nipah Laut..

makan tengahari lauk ayam kicap ngan sambal tumis petai..

fehhh..lauk feberet nie..




sebelah petang aku balik Air Hitam semula..
lauk malam tu seperti yang aku rancang ler..
lemak cili api pucuk paku perak ngan ikan caru bakar sumbat..
memang 'melantak' sepuashatijantungpeparu malam tu..

Jumaat tengahari aku buat laksam pulak..
ini kali kedua aku cuba buat..

'mak' kata kuahnyer tu yang sedap..
sampai malam pun kitorang masih..

makan nasi berkuahkan laksam tu..
malam tu juga aku makan soto nasi..
dah tu si Ujang lak bawak balik KFC..
tapi bahagian aku, aku simpan untuk esoknyer..

perut aku dah full..

karang ada yang kena ke jamban malam2 buta nie..

hehh, tak sanggup aku..

tandasnyer jauh kat luar rumah..

pagi Sabtu aku balik Semerah pulak..
sebab Ngah ngan Alang balik..
makan tengahari lauk sambal ikan caru..
ngan kobis masak lemak..

petang tu aku kena dera wat roti jala lagi..

mujur Abang Zali kena dera sekali..

tak ler aku makan hati sangat..
pagi Ahad, hajat nak makan beriani tak kesampaian..

aku malas nak tunggu lama kat Semerah..

bertolak semula balik ke Air Hitam..


dapat makan kek blueberry..
ada sup ayam ngan nasi ambang..

tapi aku tak lalu nak makan lagi..
mak takder kat rumah sebab gi kenduri..
kat Air Tawar 4, Kota Tinggi..
tengahari tu juga aku bertolak balik ke PG..
singgah makan kat Tesco Tebrau..
nasi goreng daging jer..

(menu aku setiap kali gi situ)
sampai rumah, kemas mana yang patut..

malamnyer gi 'meeting' Gano..

ada orang nak belanja makan..

tapi aku tolak sebab badan dah penat..
sampai ler ke saat aku tulis nie..

aku just sarapan kopi Gano jer..
dan aku rasa mulai dari hari ini..
aku nak diet..

betul2 gigih punya diet nih..
nanti bulan 8, hubby balik..

aku dah slim sikit..

huhuuhuuuhu..boleh ker????

**semua ilustrasi adalah dicopy dari encik google..

16 ulasan:

it's all about glamhijab and shawl berkata...

nyam..nyam..sedapnya..teruskan usaha untuk diet k..biar terbuntang bijik mata cik abang nengoknya..

h a n i e berkata...

ahkak.......!!
wa windu sama ahkak..

~~gile gegau tgk sume gmbr makanan..ahk..dugaaannnn!!
hahaahhaaha

s@yangh@sni berkata...

naurah,
doakan akak cekal hadapi dugaan yer..

hanie,
i miss u a lot..
mai ler datang PG..
apa jer ko nak makan, akak boleh tolong masakkan..
antara sedap dengan tak aje..

s@yangh@sni berkata...

tmfh,
aku pandai masak seperti mana aku pandai makan..

paiseh berkata...

feveret gua jugak tuh.. laksang!

hahahaha...!

D'ClassicShoppe berkata...

akak tak sempat makan tengahari hari ni..sibuk...pi pos ofice, lari balik rumah jab...
tgk makanan kat sini meleleh ayaq liuq nihh.....

memanglumayan berkata...

makannns sakanns tewww.. ehehe

s@yangh@sni berkata...

paisheh,
apasal buruk no bunyinyer...

kaksarah,
orang biznes gitu ler..
bz memanjang..
nasib baik i tak biznes..
boleh gi makan...
ahaks

fzi berkata...

Waa...lamanya yus cuti... cuti pulak tu..jalan-jalan cari makan... hehe... seronok nyer tapi bek2 yus kena gak control makan tu.... kalu taknak control bab makan kena la try alternatif lain...kena exercise!...hehe(akak gurau je)

Aspalela berkata...

walaweyyyyy...

sedapnye roti jala.........

:p

s@yangh@sni berkata...

tmfh,
ah ko....
nak simpan apanyer...
rezeki itu selagi tak digunakan bukan rezeki namanyer....
nyampah tau...

s@yangh@sni berkata...

kak fzi,
tengah tahan godaan ni kak oiii..

aspa,
sedap woiiii..
first time nie aku kirai roti tu..
tang kari ayam aku memang dah expert dah..mai ler rumah...

v berkata...

Ooiii .. dah ler aku belum sarapan nih! Hah .. perut dah bermusik daaa ...

s@yangh@sni berkata...

lili,
awat tertinggal ketapi ka...
pagi nie aku sapan cekodok..
bekal member aku..
~la~la~la~

~ujicham~ berkata...

tangkap leleh betol la

s@yangh@sni berkata...

uji,
tgk gambo yang last tu ko leleh tak???