Rabu, 7 Julai 2010

ADA KE GOSIP JINAK??

Nak citer ke??
eh tak nak arr??
rasa macam nak citer jugak???
encik hubby kata jangan citer..
nanti dosa...
hah memang dosa pun citer hal orang..
sendiri pun dh tau..
tapi masih lagi gatal mulut nak citer jugak..
aritu dh baik sikit dok diam2 buat hal sendiri..
tapi akhirnyer ulangbalik perangai buruk tu..
masa aku dok sibuk2 menceburkan diri..
dalam hal-hal politik dan hiburan tanahair..
selalu jer aku bawak balik berita dari web..
fresh2 kluar dari kandang..
nak tunjuk sangat aku pun amik tau pasal dunia..
kalau boleh citer parliman alien pun aku nak amik tau..
tapi baru jer nak bukak mulut..
encik hubby dh potong stim..
yang, u kalau simpan untuk diri sendiri boleh tak??
u-u lah pulak, aku tipu jer..
satu perangai encik hubby yang aku hormat sgt..
dia selalu tegah aku mengumpat..
tak kira arr citer pasal kawan2 ker..
citer pasal artis ker atau kisah pemimpin ker..
dia kata jangan percaya apa yang tertulis kat internet tu..
belum tentu sahih atau salahnyer..
kalau kita cerita yang tak betul..
tak pasal2 menanggung dosa free..
bagus tak hubby aku tu..
part tu mmg bagus arr sgt..
masa sekolah agama dulu..
Ustaz aku pun pernah cakap..
suami kena pandai kawal percakapan isteri..
wajib tegah isteri membawa cerita buruk orang..
ke pendengaran telinga si suami..
kerana jika suami itu rela hati dengar jer cerita buruk itu..
maka akan binasa lah institusi keluarganya itu..
seingat aku macam tu arr..
orang perempuankan selalu buat dulu baru fikir..
hihihihiii, that why dipertanggungjawabkan ke atas suami..
mmg tak boleh nak blah..
hari2 kita masuk internet..
ada jer orang yang nak ingatkan sesuatu kisah..
dh tu kita pulak rajin jer sampaikan kat orang..
padahal bukan dapat gaji pun..
buat menda2 gitu..
ah satu lagi sebelum gi FB..
Rasulullah pernah menjawab soalan Saidatina Aisyah..
antara golongan isteri yang menjadi ahli neraka itu..
adalah isteri yang suka bercakap yang sia-sia..

aku,
nauzubillah,
jauhikanlah aku dari golongan itu..
lps ni nak cakap sayang2 jer..

Tiada ulasan: