Isnin, 24 November 2008

DODOI SI DODOI






Bila tengok Syahir tido dalam buaian ni teringat zaman 'membuai' adik2 dulu. yang aku ingat mula dari Noi hinggalah yang bongsu si Hafiz. masa tu sekolah lagi. so time kene enjut adik ni memang buat aku boring sangat kalau diorang ni lambat sangat pejam mata. mana tak, si kakak ni nak tonton tv je. apatah lagi kalau tengah tayang cerita hindustan, angin ler. ade yang pernah kena sepak sebab tak berhenti menangis. tapi yang syoknyer macam2 lagu aku cipta sendiri. time angin kus2 sampai aku nyanyi lagu 'buai laju2' sambil membuai selaju yang boleh..kalau mak nampak, hmmm...tau2 je ler...lembam peha aku kena cubit....he..he..
lagu kat bawah ni takde ler aku pernah nyanyi just sebagai pengisi jiwa jer...enjoy

"buah hatiku junjungan jiwa,
buah hatiku junjungan jiwa,
tidur-tidurlah ya anak,
ibu dodoikan ya sayang,
dodoi si dodoi aaa...
dodoi si dodoi

janganlah anak suka menangis,
janganlah anak suka menangis,
ayahmu jauh ya anak,
dirantau orang ya sayang,
dodoi si dodoi aaa...
dodoi si dodoi

tidurlah anak dalam ayunan,
tidurlah anak dalam ayunan,
tidurlah nyenyak ya anak,
sambil kubuai ya sayang,
dodoi si dodoi aaa...
dodoi si dodoi"

Tiada ulasan: