Selasa, 25 November 2008

SIDIA KAKI PANCING



Salah satu hobi hubby ialah memancing, pantang diajak mesti pergi. masa dia bujang dulu ader jugak memancing hingga ke Mersing. paling lucu dia terserempak satu bot dengan bakal pak mentua (tapi masa tu abah tak kenal dia).
bila dah berumahtangga ni, masih lagi meneruskan minat memancingnyer tu tapi tak pergi jauh ler. abis2 pun sampai Teluk Sengat, Kota Tinggi. itupun naik bot dari Kong-Kong. ikan kegemaran dia adalah ikan gerut atau lebih dikenali dengan 'tebal pipi'. tapi kalau dia dapat ikan duri dia akan teringat kat aku di rumah.
aku lebih suka jika dia balik bawak ikan besar2, syok ler jugak nak menyiangnyer tapi kalau ikan kecik2 ni aku malas ler sket. bukan ape ikan besar sekor dua jer kalau ikan kecik ni banyak. biasanyer hubby mesti request his favourite dish, masak asam pedas ler.
sebab tu aku kata hubby betah duduk lama di laut. minat mancingnyer ni di bawa ke tempat kerja. makin syok ler. ikan besar2. sayang aku tak download gambar dia ngan ikan merah yang besar betul. ntah macam mana dia tangkap tu tak tahu ler aku sebab aku tak arif sangat bab2 mancing nie.

Tiada ulasan: