Ahad, 22 Ogos 2010

CERITA BULAN LEPAS...

"YAMSEO..."
"hello! hello! baru bangun ker.."
alamak!! laki aku..
sambil kesat2 tapak kaki..
mata sempat lagi jeling2 manjer..
pada jam digital atas tv..
7.00 pagi???..
huh, lambat lagi arr aku gi keje arini..
"abang!! dah balik ker?"
"apa arr awak nie..
saya atas kapal lagi arr"
saje je tanye soalan kurang cerdik tu..
nak cover tang bangun lambat tadi..
"dear, saya nak cakap sikit nie..
saya nak ucapkan selamat panjang umur..
dimurahkan rezeki..
dan semoga selamat dunia akhirat"
"eh apasal awak nie..
besday sayakan bulan 10 nanti"
"tauler besday awak bila..
ini ucapan selamat hari Jumaat"
"kenapa ngan hari Jumaat??"
"la!! mlm tadikan malam Jumaat, tak ingat ker?"
"awak rindu sangat kt saya yer"
"musti arr rindu!!!
ni saya nak buat satu permintaan nie"
"nak minta apa??"
"nanti dear balik, dia belikan tilam vono tau!!
sakit2 arr badan saya nie...
tilam kita nie dah timbul2 springnyer"
"errr, Walid mana? kejutkan dia"
huh, pantang mintak, laju jer wat citer lain..

aku,
mimpi beli tilam baru..


Tiada ulasan: