Selasa, 17 Ogos 2010

DALAM MATA ADA TANDA RM

Kalau tentang duit..
money dan yang sewaktu dengannyer..
aku sanggup tak tidur malam..
3 malam berturut pun takpe..
tapi siang kena tidur arr..
hihihi..
mana boleh tak tidur..
aku bukannyer ada kuasa Edward Cullen..
ni nak citer tentang aku..
sejujur2nyer tau..
takde tipu2 atau silap mata..
betul2 punyer fakta ni..
bertahun2 aku menelaah isi hati dan otak sisi kiri..
siap buat kajian makmal..
tanpa tauliah dan ditaja oleh cik nab ronggeng ..
aku sedar aku ini seorang mata duitan...
ye!! dalam mata ada blink! blink itu..
hasil ujikaji telah disahkan..
serta diperakui oleh encik hubby sendiri..
citernyer bermula gini..
suatu hari yang ceria lagi bahgia..
sedang aku duduk2 lipat kain..
dengan muka tanpa segan silu..
encik hubby tanyer soalan seram2 manjer gitu..
kira gerun jugak bila difikir2kan..
boleh seminggu hilang selera minum milo..
dia kata..
boleh tak kawen lagi uhuk-uhuks uhuks...
aku terdiam arr jugak..
dahtu aku tanyer..
nak dok mana madu ..uhuks-uhuks...tu..
arghh sedak2 arr pulak...
( dlm hati tgh berdoa nie..
janganler makbul pulak tulisan aku ini hendaknyer)
encik hubby bagi jawapan standard orang lelaki..
kita dok sama2 sebumbung gitu...
ciskek punyer laki...
ingatkan nak bagi jawapan Salleh Yaakob..
saje jer nak buat aku naik hantu ler tu...
dan kerana jawapan aku selanjutnyer..
aku pun dapat title "mata duitan"..
senangkan nak dapat tauliah tu..
asal jawab jer segala soalan sambil..
wat muka garang giler lagi bengis..
dapatler pingat serta cop kt dahi sekali..
dia ingat gurau2 gitu..
kelakar sangat agaknyer..
ko tak hangen ker????
kot yer pun nak gurau2 sayang..
citer arr benda lain..
citer pasal ciskek ker..
citer berudu lemas ker..
ini sebut2 pasal kawen-madu-hampagas ngan aku..
so kena arr jadi mata duitan ..

aku jawab,
"dok serumah???
tak dapat jake..
kalau nak kawen lagi..
rumah nie, anak, kete, duit gaji..
sume saya punyer.."



3 ulasan:

Liliyuli berkata...

harus tu kak..takut nanti tak dapat ape2 yg lebih...sume nak sama rata je nnt...hahaha

TuYa berkata...

salam kak..
hik hik hik..senyum simpul Tuya baca n3 akk..
lama dah x guna pkataan 'x dapat jake"!!!!

Tuya sangat2 setuju ngan syarat2 akk tu..bior le dia nak kata mata duitan ke mata berlian ke..kan?dia mampu???hehhe

jumana berkata...

hikhikhik
kelakar nye jawab gitu
baguss :p