Isnin, 8 November 2010

CERITA TENTANG WALID..

Aduh payah juga nak menjawab soalan dari mulut si comel ni..
tiap2 hari aku dok cakap kat dia yang atuk abahnyer tu dah takde..
atuk abah dah 'balik', kita tak dapat jumpa atuk lagi..
bila cakap begitu dia macam faham.. 
tapi sebetulnyer memang dia tak faham ler..
selalunyer bila dia dok sorang dalam bilik mainannyer..
aku dengar dia panggil2 atuknyer..
dia kata "atuk abah, atuk abah, atuk abah...
adik sayang atuk abah, adik nak jumpa atuk abah"..
lepas tu dia mesti datang kat aku..
(aku pulak selalu 'sibuk' ngadap fb)
dia kata "ibu, adik sedih nie, adik rasa nak nangis..
adik rindu atuk abah"..
haaa..ubatnyer, aku nangis sama..
dan2 dia kata ibu jangan nangis, atuk abah dah takde..
atuk abah tak datang rumah kita lagi, atuk abah tak sakit lagi..
atuk abah ada ALLAH...
perkara nie berlaku hampir setiap hari sejak arwah meninggalkan kami..
kemuncaknyer Walid sakit minggu lepas, 3-4 malam aku tak dapat tidur..
sebabnyer, tiap malam2 Walid mengigau dan panggil2 atuknyer dalam tidur..
kadang2 dia sedih dan menangis, kadang2 dia suka dan ketawa..
agaknyer anak kecil yang polos nie dapat berhubung dengan arwah kut..
bila difikir2kan semula mungkin ada sesuatu yang kita tak tahu atau buat2 tak tahu..
wallahualam,

aku!!
setiap kali nak tidur..
selalu terbayangkan arwah bapa mertuaku itu..




4 ulasan:

sharamli berkata...

alahai..
sian walid...

d0akan arwah tenang di sana..
dak kecik memang cmtu akak..

J@J@ / Bini The Rock berkata...

Baru2 ni aku termimpi arwah abah aku plk. Jarang aku mimpikan dia sbb mgkn sudah 12 tahun dia pegi. Sgt rindu aku dgn dia..

Al-Fatihah utk yg tlh pergi mendahului kita.

S@Y@NGH@SNI berkata...

sha,
tq...

jaja,
ye kan??
bila rindu sampai terbawa-bawa dalam tidur..

S@Y@NGH@SNI berkata...

sha,
tq...

jaja,
ye kan??
bila rindu sampai terbawa-bawa dalam tidur..